Δευτέρα 9 Ιανουαρίου 2012

Εγώ σε συναυλία

Εγώ σε συναυλία


ζωγραφίζοντας ...τη μουσική
  manolis
(μπορείτε να δείτε την παραπάνω παρουσίαση κι αλλιώς)
ζωγραφίζοντας τη μουσική
Εγώ σε συναυλία;


ΣΑΒΒΑΤΟ 30 ΜΑΡΤΙΟΥ
ώρα 21.30 στο Σπίτι των Νέων με το συγκρότημα «ΠΑΓΟΒΟΥΝΑ»

Η συναυλία αρχίζει

Οι μουσικοί του συγκροτήματος «Παγόβουνα» ήρθαν σήμερα το απόγευμα να εγκαταστήσουν τα μηχανήματα τους. Κάνανε μερικές δοκιμές, κι έδωσαν μάλιστα και μια μικρή συναυλία μόνο για μας. Α! Ήταν φανταστικά, καταπληκτικά! Και είμαι σίγουρος πως θα ’ναι ακόμα καλύτερα σε λίγο που θ' αρχίσει η κανονική συναυλία.
Λοιπόν, πρέπει να πάω στο πόστο μου. Έχω αναλάβει την κονσόλα μαζί με ένα φίλο του Τυφλοπόντικα, που είναι ειδικός σε αυτό το μηχάνημα. Εμείς οι δυο θα ρυθμίζουμε τον ήχο και τους φωτισμούς σ’ όλη τη διάρκεια της συναυλίας. Εγώ έχω αγωνία γιατί δεν ξέρω πολλά πράγματα, αλλά ο Ιβ φαίνεται πολύ έμπειρος.
Οπ! Καταφθάνουν οι πρώτοι θεατές. Ανοίγουμε το μαγνητόφωνο, για να υπάρχει μουσική ως την ώρα της συναυλίας. Από το παρατηρητήριο μου κοιτάζω την αίθουσα, που σιγά σιγά γεμίζει. Ο Σπόρος, που είναι στα εισιτήρια μαζί με την Αννί και τους γονείς του Σουφλέ, έρχεται να μου δώσει αναφορά:
– Έχουμε κόψει πενήντα!
– Μόνο;
– Γιατί; Λίγα είναι; Ακόμα θέλουμε μισή ώρα για ν’ αρχίσουμε. Μη φοβάσαι, σε λίγο δε θα πέφτει καρφίτσα στην αίθουσα.
Η αίθουσα όλο και γεμίζει. Σε ένα τέταρτο αρχίζουμε. Φτάνουν ο Κλοντ, ο Φανφάν, ο Μισέλ, ο Πατρίκ και ο Τζιντζίν. Τους κοιτάζω έναν έναν και τους χαμογελάω. Ο Σπόρος έρχεται να μας ενημερώσει.
– Τριακόσιοι! μου φωνάζει χαμογελώντας.
Από κει και πέρα δεν ξαναέμαθα άλλον αριθμό εισιτηρίων. Πρέπει να περιμένω ως το τέλος για να μάθω πόσοι ακριβώς μπήκαν. Και πώς αντέχουνε ως τότε;
Οι θεατές που μπαίνουν τώρα είναι ελάχιστοι. Δεν υπάρχουν πια θέσεις. Ο Ιβ μού εξήγησε για τελευταία φορά τι πρέπει να κάνω. Θ’ ανάβω τους προβολείς. Πρέπει να είμαι πολύ προσεκτικός. Ελπίζω να μην τα κάνω θάλασσα.
– Έτοιμος, μικρέ;
–... Ναι...
– Εμπρός! Πάμε!
Ο Ιβ κλείνει το μαγνητόφωνο. Με χέρια που τρέμουν, σβήνω τα φώτα της αίθουσας κι ανάβω τους δυο άσπρους προβολείς της σκηνής.
Ο Φανφάν, ο Μισέλ, ο Κλοντ και ο Πατρίκ βγαίνουν στη σκηνή και παίρνουν τις θέσεις τους. Περιμένω να χτυπήσει ο Κλοντ τα ντραμς για ν’ ανάψω τους κόκκινους προβολείς.
Προσοχή... Φύγαμε! Τα ντραμς χτυπούν. Οι προβολείς ανάβουν. Ο Μισέλ πιάνει την κιθάρα του και οι χορδές κοντεύουν να σπάσουν. Ο Πατρίκ αρχίζει κι αυτός. Στις πρώτες σειρές αρχίζουν να χορεύουν. Ο Φανφάν κάνει ένα σόλο κιθάρα. Σ’ αυτό το σημείο ανάβω τους πράσινους προβολείς. Οι κόκκινοι σβήνουν. Ο Τζιντζίν μπαίνει στη σκηνή. Αρπάζει το μικρόφωνο.
Το κοινό χορεύει. Αναβοσβήνω τα φώτα στο ρυθμό της μουσικής.
Τα φώτα αναβοσβήνουν κάτω απ’ τα δάχτυλα μου και δίνουν στο θέαμα μεγαλύτερη λάμψη, περισσότερη ομορφιά. Θα βάλω τα κλάματα απ’ τη χαρά μου.
Η συναυλία κρατάει δυο ώρες περίπου. Στο τέλος, ο κόσμος ξαναβγάζει στη σκηνή τους μουσικούς τέσσερις φορές. Κάθε φορά, μέσα σε μια θύελλα από χειροκροτήματα και σφυρίγματα.
Η γιορτή έφτασε στο τέλος της κι η αίθουσα αρχίζει ν’ αδειάζει σιγά σιγά. Ήμουν ενθουσιασμένος.

Φιλίπ Μπαρμπώ, Ο τυφλοπόντικας,
μετάφρ. Σ. Ζερβακάκη, εκδ. Νεφέλη, Αθήνα, 1988








ενεργό link


Γράψτε τα ρήματα που είναι μαυρισμένα βάζοντας δίπλα τα υποκείμενα:
 Τα ντραμς χτυπούν δαιμονισμένα. Οι προβολείς ανάβουν. Ο Μισέλ πιάνει την κιθάρα του. Ο Πατρίκ αρχίζει κι αυτός. Ο Φανφάν μπαίνει στη μέση.

ρήμα
υποκείμενο
χτυπούν
…………………………
ανάβουν
…………………………
…………………………
…………………………
…………………………
…………………………
…………………………
…………………………


Βρείτε τα υποκείμενα και τα αντικείμενα των ρημάτων. Προσέξτε: υπάρχουν και ρήματα που δεν έχουν αντικείμενο (αμετάβατα). 

Ο Φανφάν κάνει ένα σόλο. Σ’ αυτό το σημείο ανάβω τους πράσινους προβολείς. Οι κόκκινοι σβήνουν. Ο Τζιντζιν μπαίνει στη σκηνή. Αρπάζει το μικρόφωνο.



υποκείμενα
ρήματα
αντικείμενα
Ο Φανφάν
κάνει
ένα σόλο
……………………
……………………
……………………
……………………
……………………
……………………
……………………
……………………
……………………
……………………
……………………
……………………
……………………
……………………
……………………
……………………
……………………
……………………
……………………
……………………
……………………

για το σπίτι
Να βρείτε τα υποκείμενα και τα αντικείμενα των ρημάτων του κειμένου, που είναι υπογραμμισμένα.
Προσέξτε: υπάρχουν και ρήματα που δεν έχουν αντικείμενο (αμετάβατα)


Να βρείτε και να γράψετε συγγενικές λέξεις των λέξεων μουσική και χειροκρότημα (θα σας βοηθήσει το ηλεκτρονικό λεξικό)

Να κλίνετε το ουσιαστικό ο προβολέας στο τετράδιό σας και ύστερα να χρησιμοποιήσετε το λεξισκόπιο για να ελέγξετε αν το κλίνατε σωστά.

Να γράψετε στο τετράδιό σας το ρήμα έδωσαν σε όλους τους χρόνους στο πρόσωπο και στον αριθμό που βρίσκεται.  (ελέγξτε τις απαντήσεις σας χρησιμοποιώντας το λεξισκόπιο)


Να παρακολουθήσετε τα παρακάτω video για να γνωρίσετε τα όργανα μιας ορχήστρας και να ακούσετε ταυτόχρονα τον ήχο που βγάζει το καθένα. 


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου